måndag 2 mars 2009

Veterinärbesöket.

Nu har veterinär Helen varit här och lyssnat på Star. Det var vad jag trodde en förkylning. Det lät inget på lungorna men för säkerhets skull togs det ett blodprov för att se om han har någon infektion. Får svaret i morgon kväll. Han fick i alla fall lite slemlösande som han ska ha i maten i några dagar så blir han nog snart bättre. När Helen ändå var här så kunde hon titta på Wyatt som har blivit biten av något djur i ryggen. Han har två stora bitmärken. Han fick penicillinspruta och tabletter utskrivna och penicillinsalva som ska sprutas in i såren. Det var igår kväll när jag skulle släcka till hästarna som han kom hem och jag såg såren. Jag såg redan då att han behövde penicillin för såren var stora och det ena vätskade. Bitsår brukar det alltid bli infektion i. Jag och Thomas hade redan bestämt att jag skulle ringa veterinären angående Star, så jag tänkte att då kunde hon titta på katten på samma gång och det gick ju bra. Imorgon får jag köra till apoteket i Landskrona och hämta ut all medicin.











Båda bilderna är tagna i juli förra året.
Då det var varmt och gott. Längtar till sommaren........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar