måndag 23 mars 2009

Invigning rundkorallen.

Ikväll när vi kom hem efter jobbet så tog vi en kopp kaffe och sedan invigde vi rundkorallen. Thomas började med Bonnie. Han drev henne inte så mycket, men hon fick springa lite åt båda hållen.
Det gick faktiskt jättebra och hon gjorde en liten joinup efteråt. Kul !!

Vi hade en liten publik, både hundarna och katterna tittade på. Lilla Doc sitter och spanar. Ibland är han så tuff att han springer in i korallen och då är man ganska rädd att det ska bli pannkaka av honom.
Sedan var det min tur med Star, han provade med att skrämma mig genom att vända häcken till, ifall jag skulle bli rädd så han slapp att springa, men mig skrämde han inte.
Han fick springa ganska bra och grusen är inte packad så han sjönk ner lite och då blir det ganska tungt.
Fick en ganska mysig joinup efteråt.
Han var ganska svettig efter springandet så jag och han gick en runda på vägen medan Thomas fick hjälp av Bonnie att mocka.

Dom var färdiga före vi kom hem så dom mötte mig och Star på vägen, och så tog vi en liten extra runda. Hela familjen var med både hästar, hundar och katter. Inte Frasse förståss, han ligger mest inne.

1 kommentar:

  1. Härligt!! Verkar som ni fått den effekten ni ville, både på underlaget och hästarnas beteende? Bra jobbat, guys! // Kram Mårina

    SvaraRadera