tisdag 10 mars 2009

Tisdag.

Idag är jag ledig från jobb så veterinär Ronny har varit här och gett Bonnie sin sista spruta. Nu är hon grundvaccinerad och även vaccinerad mot botulism, vilket är bra om dom behöver äta ensilage i framtiden. Star börjar bli bättre nu med hostan, hörde bara honom hosta till en gång nu i morse när dom fick hö. Man bara längtar tills han inte hostar alls så man kan börja träna igen. Jag längtar så.....
Bonnie har gjort lerinpackning och Star tittade på.

Wyatt har jag oxå lyckats få i penicillinet
varje dag så hans sår är läkta och fina.
Han har oxå blivit mer kelen nu igen.
Skönt då kanske allt återgår till sitt normala igen.



Det regnar ute så det blir inte så mycket skött utomhus idag. Hade tänkt att städa upp på gräsmattan på baksidan, där det ligger gammal ved som ska slängas på tippen. Vi har eldat upp det som går att elda men det som är kvar är ruttet.
Jag får mocka lite i stallet och sedan blir det väl slapp resten av dagen.
En bild av Frasse som Thomas tog i söndags. Kolla bakgrunden.

3 kommentarer:

  1. hann inte komma ut och hämta datorn idag, var i skolan till halv fyra. men om du tar med den till jobb i morgon kan jag komma dit och hämta den. jag slutar halv två i morgon.

    nu har kenneth åkt till idre igen så nu är jag själv hemma hela veckan...

    SvaraRadera
  2. halv ett slutar jag ju..!

    SvaraRadera
  3. Ok ring mig när du är på väg

    SvaraRadera