tisdag 17 mars 2009

Ledig dag.


Idag har jag varit ledig. Pelle och hans elev kom med lastbilen och tippade av makadam till rundkorallen som ska göras vid på lördag. Han är lärare i Klippan på ett gymnasium. Jag körde sedan till Höör och handlade dräneringsrör och fiberduk. Nu är det bara grävmaskinen som fattas och den kommer på fredagkväll så Thomas kan börja sprätta lite i hagen då bakom stallet där hästarna går in och ut. Där har vi oxå lagt makadam för ett tag sedan men vi hann inte bli färdiga då.
Yoga och Ito tyckte det var roligt att busa i makadamhögen.
Pratade med Lena på Bonanza idag och nu är det beställt en showgrimma till Bonnie. Lena berättade att det gick bra för Clyde hos sin nya ägare. Han fick gå själv i en hage när han kom dit men en av dom andra hästarna drog upp stolparna så han fick komma in till dom så han slapp vara själv. Så nu går han tillsammans med sina två nya kompisar.

Thomas ska byta skopa så det är klart till lördag.
Var väl tvungen till att starta traktorn en runda :) Sedan körde han iväg på sin skjutning och jag gick in i stallet för att mocka.

Efter mockningen skulle jag byta vatten till hästarna därför är boxdörrarna öppna. Har fått ganska bra pli på den lilla damen. Går inte utanför boxen. Men när jag vände ryggen till i nästa ögonblick slank hon ut i stallgången för mittemot henne stod en höpåse med hö i och hon kunde väl inte motstå frestelsen. Men hon åkte in i sin box i rappet för jag hann in innan hon hann smaka på det. När hästarna hade fått sitt vatten tog jag ut Bonnie på ridbanan och övade lite vad Sara hade lärt oss. Hon tyckte inte det var så kul idag för hon var lite busig och hade lite spring i benen. Övade inte så länge med henne så hon inte börjar tycka det är tråkigt.
Så här ser Frasse ut nu, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med honom. Han blir magrare och magrare för varje dag och äter mindre och mindre. Han tacklar verkligen av. Han ligger nästan bara här vid datorn hela dygnet och går bara ut när han behöver. Han är avmaskad men jag tänkte göra det en gång till ikväll och se om han blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar