torsdag 26 mars 2009

Våffeldagen.

Vad äter man när det är våffeldagen, jo våfflor såklart. Thomas tyckte att det kunde vara vår middag idag. Jag hade redan smakat våffla på jobbet för vi bakade våfflor där till våra boende.
Men det är gott så jag kunde äta det en gång till tyckte jag. Vi for ner till affären för att handla mjölk och sylt till våfflorna för det var det enda jag behövde trodde jag.(Glömde grädden) Jag letade upp det receptet på frasiga våfflor som jag hade fått av Karin L på jobb och upptäcker att man inte ska ha mjölk i utan vatten. Hmmm. Börjar med att vispa ihop smeten och ser till min fasa att bakpulveret är slut.
Ingen av grannarna är hemma och affären stängd. Fick köra till Pia och Arne och låna bakpulver och då fick jag två våffelsugna personer med hem. Smeten vispades sedan ihop och våfflorna började sedan att tillagas. Dom fastnade, blev för mörka och det kladdades och smetades men efter några stycken så blev dom ganska bra men köket såg ut som en fettig svinstia.

Resultatet blev i alla fall ganska bra och det var jättegott.

2 kommentarer:

  1. Mmm-ums!! Ett tips bara; köp fuskvarianten dvs färdig mix! Möcke enklare, hihi... / Mårina

    SvaraRadera
  2. kenneth har handlat nu!

    SvaraRadera