torsdag 12 mars 2009

Longering.

Pratade med vet Helen igår morse angående Stars hosta. Vi hade bestämt att höras av efter en vecka. Jag kom på det när jag hörde Star hosta till i hagen när jag mockade på morgonen. Hon tyckte att vi skulle rida honom en liten runda för att se om han började hosta. Vi fick inte anstränga honom men lite lätt ridning i både trav och galopp. Så idag när Thomas kom hem så började det snöa ganska mycket så det blev longering några varv istället. Glädjande så hörde vi inte honom hosta en enda gång.
Bonnie fick stå i hagen intill och hon blev helt galen idag när inte Star var där. Hon rastade sig själv i hagen i några minuter innan hon lugnade ner sig och tittar man på bilderna så ser hon ut till att tycka väldigt synd om sig själv.

Efter Stars longering så gick jag och hämtade Bonnie i hagen. Jag kallade på henne vid grinden in till hagen och jag såg att hon inte visste vad hon skulle göra. Stanna hos Star eller gå till mig. Jag kallade igen, hon tvekade men sen valde hon mig före Star. Det kändes bra att hon valde mig före Star. När jag kom ut med Bonnie på ridbanan fick hon oxå en liten longeringsrunda. Hon var ganska uppspelt och testade Thomas ganska bra med att resa sig på bakbenen och galoppera runt runt. Thomas lät henne springa och tog dusten med henne och hon gav sig ganska fort. Efter det longerades hon en liten stund i båda varven och sedan avslutades det när det gick bra.

Efteråt skrittade vi lite och sedan fick pållarna gå in och få lite gott hö.

1 kommentar:

  1. Datorn är helt sjuk. Nu kan jag inte starta den!!

    SvaraRadera