lördag 28 mars 2009

Från 7 till 19 sedan pizza och Let´s dance.

Dags igen för hovslagare Bengt att komma och se över hovarna på hästarna. Star fick nya skor framtill men kunde behålla dom gamla bak eftersom han har varit sjuk och inte slitit dom så mycket. Bonnie var där inget att ta på mer än lite lite på ena bakhoven. Star hade lite röta kvar i ena framhoven men det var mycket bättre än tidigare. Det har tydligen hjälpt med att vi har hållt på med koncentrerad citron dagligen.
När Bengt hade kört och jag hade försökt att rensa örat på Bonnie så hon fick en liten flipp i stallet och trasslade in sig i repen som vi bundit upp henne med, hon gillade alltså inte att få rensa öronen men det var mitt fel jag kunde gjort det på ett annat vis så klart. Men nu vet hon att hon inte kommer loss i stallet i alla fall. Så vi gick upp med hästarna i den stora hagen så kunde dom gå där och tugga idag.


Eftersom Thomas oxå var ledig så bestämde vi oss för att tömma ur boxarna. Det började bli lite högt därinne. Vi tömde bägge boxarna och tömde hela gödselplattan så blev vi av med all gödsel för den ska plöjas ner på grannens åker härintill.

Thomas tvingade mig till att köra traktorn men det gick ju ganska bra och det var jobbigt men kul. (Jobbigt tänker väl alla men där är ingen servostyrning så det är skittungt att styra.)
Jag har för korta ben för att sitta och köra så jag får liksom bara luta mig mot sitsen. Ser nog ganska komiskt ut tror jag.
När klockan var fyra trodde jag att arbetsdagen var slut för jag var helt färdig i armarna. Men ack nej. Thomas tyckte vi skulle hämta Bonnies showgrimma som vi hade beställt hos Lena och Mats och då ville han överraska med att ta med Bonnie. Star fick ju oxå hänga med såklart. Sagt och gjort jag hade inget att säga till om så det var bara att ringa och kolla så dom var hemma och det var dom. Hästarna lastades i solsken och sex grader varmt och färden gick uppför söderåsens backar och när vi kom fram så var det en grad varmt och regnet ösde ner som sedan övergick till snö för att sedan övergå till regn igen. Lena och Mats blev glatt överaskade av att Bonnie var med och dom kelade gott med henne.

En trött Bonnie som nästan stod och somnade i transporten.
Är man då lugn och trygg ??

Efter regnet kom solen och denna vackra regnbåge uppe på söderåsen.
Vi var hemma igen klockan sju och både jag och Bonnie var helt utmattade.
Hästarna fick gott hö och jag och Thomas för iväg till Eslöv för att handla pizza. Sedan blev det soffläge och Let´s dance.

1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Nur är det vår för nu har bädden åkt ut... = ) Skööönt! / Mårina

    SvaraRadera