fredag 13 februari 2009

Uppdatering!

Ja nu har snart hela veckan gått och jag har inte bloggat ett dugg :(
I måndags skulle jag ha blivit opererad i handleden (karpaltunnel) men doktorn blev sjuk och det blev inställt två timmar innan. Snulle. Men nu har jag fått en ny tid. Det ska ske på onsdag nu istället.
Med alla djuren är det bra, vi grejar med Bonnie och Star i stallet varje dag. Nu är det så, att när man börjar med Star och tar ut honom i stallgången så står den lilla och gnäggar och vill ut hon med, det är precis som hon säger ``jag vill oxå bli ompysslad´´, lite svartsjuk kanske? Hon lyfter på hovarna själv nu, hon kan väl proceduren. Star är också duktig, jag har övat honom nu hela veckan att dra på och ta av täcket över huvudet istället för att knäppa upp det. Vi såg att Gun på Vasen gjorde så med alla sina hästar för att spara tid och det är en bra träning för hästarna. När vi övar med täcke på Bonnie gör vi likadant. I början fick jag hålla Star i grimman när täcket skulle av och på , men det behöver jag inte längre, nu har han vant sig med detta så täckespåtagningen går som en dans nu :o)).
Ikväll är det dax för träning igen i ridhuset för Sara, det är Thomas tur ikväll så är det min på söndag. Vi har inte kunnat tränat något i veckan pga. all snö som har kommit. Jag trodde att våren var på väg för snödropparna har ju kommit upp i rabatterna, men icke snön har bara vräkt ner här i Billinge.
Bilden tagen i lördags innan all snö vräkte ner i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar