torsdag 26 februari 2009

Tid beställd.

Idag var jag uppe kl 8 och släppte ut pållarna, ringde sedan och beställde tid till kastrering till småkisarna. I morgon halv elva är det tid. Så nu är dom redan instängda i stallet med kisselåda och mat fram till vi ska natta pållarna. Dom får vara där tills det är dax imorgon annars har man väl inga katter här när det är tid. Dom har varit hemma hela dagen idag säkert för att vi har köpt annan mat till dom, den andra dög väl inte och så har det regnat hela dagen. Konstigt man har stallkatter som redan är bortskämda med speciell mat.
Idag har det väl inte hänt något speciellt mer än att jag har träffat några av mina goa arbetskamrater i Bialitt. Dom hade fixat till en liten utflykt för några av våra boende på jobb. Vi drack kaffe och käkade våfflor. Smarrit!!!
Senare i eftermiddags skulle jag och Marina ut och promenera en runda men då öppnade sig himlen och regnet bara öste ner. Så jag ställde in promenaden och vi fikade istället hela eftermiddagen i soffan. Vi var såklart ute i stallet en runda och fyllde på lite vatten och gav pållarna lite hö. Bonnie var lite wild and crazy, sprätte rundor i Stars box, rullade sig och sparkade bakut i boxväggen så det small om det. Och det gjorde ont på lilla damen så nu kanske hon låter bli det.
Hon hade nog en sån här kaxig dag idag, när man är stor och tuff.
Imorgon kommer Sandra och ska göra vid mina fötter (hmm) och plocka lite ögonbryn (aj).

4 kommentarer:

  1. Idag har Stars pass kommit, bra va?!?! Tog ju bara 1½ år...
    Kom hem och släppte ut kisen idag, gick in till modern en stund. Gick ut, hittade en fager röd katt som skrek på ett märkligt vis, den var hemskt kelen. Fick vända på den; jodå en pojkkatt. Hmm - var är då min katt?? Kallar lite, hankatten svarar. Det gör inte min katt. Går mot dörren och ska gå in, det vill hankatten också - nehej tack, du bor inte här..
    Öppnar dörren efter en stund och kallar på kisen igen, hör konstiga ljud från ett träd i utkanten av trädgården. Latifah kommer springande, får syn på hankatten som börjar gala igen, Latifah springer 3 meter bakåt. Han följer efter. Latifah springer 6 meter bakåt, han följer efter igen. Latifah springer runt lekstugan, han väntar på andra sidan. Latifah försöker komma nära mig som följt efter. Jag tar en spottande fräsande Latifah i famnen och går in. Hon är märkbart lättad. Det är inte han, han står utanför och skriker. Dags att beställa tid...

    SvaraRadera
  2. Ja det låter nog så. Ett råd släpp inte ut henne för då...... blir en katt många......
    Skickar du Stars pass ?

    SvaraRadera
  3. Tack för kaffet! = ) Märker du om hon ff ömmar på hb? Jag tror det var den som fick värsta smällen för hon stod ju och tittade på den foten och ville ju inte stödja på den. Hoppas hon, som du, sa inte gör om det - det gör ju ONT att drämma hovarna i väggen!! (och det ska det göra också...)

    Good luck med kisarna idag! / Mårina

    SvaraRadera
  4. Tack för sällskapet igår, tråkit med vädret men vi kanske kan ta promenaden nästa vecka istället.
    Verkar inte som Bonnie har ont i bakhoven. Kollade henne igår kväll men det verkade inte så.
    Vi hörs av/ Åsa

    SvaraRadera