tisdag 17 februari 2009

Bonnie träffar grannpållarna.


Ikväll när jag precis hade tagit in pållarna för kvällen så hörde jag hundarna skälla, då kom granntjejerna ridandes och ville låna ridbanan en stund. Då passade jag på att ta ut Bonnie till ridbanan och bara gå rundor där medan tjejerna red.
Hon blev lite stirrig i början men jag bara gick runt runt med henne så hon lugnade ner sig. Hon är ju inte så van att träffa på andra hästar, hon ska inte hälsa men det är träning att bara gå på samma ridbana som dom. Efter en stund tog jag in henne och borstade av henne och kratsade hovarna. Det är ganska kul för nu vet hon vad som ska ske varje kväll. När man håller på med Star står hon och sprätter vid boxdörren och vill komma ut och ikväll lyfte hon på tre hovar själv när man sa hov upp. Visst är hon fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar