fredag 27 februari 2009

Kisarna kastrerade.

Nu sover kisarna gott ute i sadelkammaren. Har precis kommit hem från veterinären. Nu är bollarna väck och inga barn kan göras, det gick på 20 minuter och då fick jag assistera. Skönt då håller dom sig hemma så jag slipper springa och leta efter dom.
Nu kommer snart Sandra så ska hon färga mina ögonfransar och ögonbryn och så kanske vi hinner med lite fotvård.
Ikväll ska Thomas och Star iväg och träna i ridhuset, är lite svartsjuk för jag börjar bli ganska sugen på att rida. Men 1 vecka till sen kan ska jag nog prova i alla fall.
Bonnie är som vanligt idag. Igår kväll när vi kände på hennes framhov så var den fortfarande lite varm men bakhoven hon dängde i väggen hade hon inte ont i vad jag kunde märka.
Imorgon är det dax att aktivera henne lite, har inte varit väder för några större projekt nu när det har varit kallt och snöigt, men nu tar vi nya tag. Vi får väl se vad vi hittar på och lite hur det är med hennes hov.

1 kommentar:

  1. Bildbevis här på bloggen önskvärt, förstås...!! = ) Tja, fötterna kan du ju skippa (fniss) men fejset måste ju betittas! / Kram Mårina
    PS. Sandra - jag ställer mer än gärna upp som försökskanin!!

    SvaraRadera