tisdag 3 februari 2009

Kaxig ?

Kanske den lilla damen börjar bli varm i kläderna och ska testa eller så var det lite överskottsenergi hon hade för sig ikväll när vi tog in Bonnie och Star för kvällen. När jag hade släppt in Star och skulle stänga dörren om mig i Bonnies box fick hon ett frispel och for rundor och sparka bakut. Kändes lite läskigt när man stod i en hörna och hade stängt dörren om sig och den kan bara öppnas med en skruvmejsel vilket jag inte hade med mig. Ialla fall så lugnade hon sig snabbt, men vi var ju tvungna att tala om för henne att sådant inte accepteras när vi är i boxen. Så med hjälp av Thomas fick jag driva runt henne i boxen, det är svårt att driva i boxen för man tycker att man är så nära och hon gav sig inte direkt, utan vände häcken till och visade bakhovarna underifrån två gånger om ni förstår vad jag menar. I alla fall så fick jag henne att ge sig, fast det var lite läskigt. Star stod bara och tittade på och tyckte väl att det var skönt att han slapp, för han har också bråkat en gång i tiden. Vi tog sedan ut Star gjorde vid hans hovar vilket vi hållit på med nu ett tag , men det är lika bra att fortsätta så man vet att rötan försvinner. Sedan var det tuffingens tur, hon var lite småtetig, lite full av fan men det hade hon inget för. Hon fick dock sina hovar kratsade och så borstade jag av henne. Hon fäller som tusan nu. Jag tog ut henne en runda på ridbanan i mörkret, körde lite ledövningar, inte så länge men dock för att bryta hennes beteende. Promenerade en bit på vägen och hon följde mig bra utan några protester överhuvudtaget. Gick in med henne i boxen igen och hon var lugn och fin igen. Kanske höll hon lite mer avstånd ifrån mig än vad hon brukar.........

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Jepp, vet precis hur det känns men det är bara att driva och vara kvick i sina sidoförflyttningar. Ni är rediga!

    SvaraRadera
  2. Tack Sara, dom orden värmde/Åsa

    SvaraRadera
  3. Hujedamej, sånt e läskigt...!! Man är ju jävligt utsatt. Det var rätt hanterat enligt min bedömning - man kan ju inte bara lämna när hon gör på det viset. Hoppas det var en engångsföreteelse...
    Mårina
    PS. Åsa - hur gör jag för att slippa använda Anonym-profilen när jag skriver inlägg...??

    SvaraRadera
  4. Lilla skitunge ;-)
    ...och jag vet precis vad ni menar med "bråkiga Star" - fniss :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. för att slippa vara anonym: klicka på den lilla pilen under den här rutan (brevid "kommentera som") och välj "namn/webbadress" så kommer det upp en ruta där man kan skriva i sitt namn!

    SvaraRadera
  6. Hej Sandra...
    Efter att jag klickat som du säger så frågar den efter webbadress - vad skriver jag där?! Det går inte att bara ta Fortsätt / Marina

    SvaraRadera
  7. här behöver man inte skriva något på webbadress. men det ser ut som det funkar nu ju!

    SvaraRadera