torsdag 5 februari 2009

Klantarsle !!

Ja det är jag det. Igår pratade jag och Thomas om att vi måste bränna ut alla foto vi har i datorn för rätt vad det är så händer det väl nåt med datorn så alla foto försvinner. Sagt och gjort, idag tog jag tag i det och det gick bra nästan hela vägen. När jag började bli färdig så kastade jag dom fotona jag hade brännt och av någon anledning så for två mappar för mycket med ner i papperskorgen. Jaja tycker ni, det är bara att återställa från papperskorgen. Men det var det inte, när det blir för mycket i papperskorgen så tömmer den tydligen sig själv, så när jag skulle återställa så fanns där inga foto. Snulle kan jag bara säga. Jag provade att återställa datorn till en tidigare datum men det hjälpte inte, mapparna kom fram men inga foto. Shit shit shit fick ringa till Thomas och berätta och han blev ju inte glad precis. Det värsta med det hela är att det är mappen med våra videofilmer och mappen med alla foto på våra djur 07-08. I ren förtvivlan ringde jag till Ladata i Landskrona och dom kunde eventuellt hjälpa mig att ta fram dom igen. (Hoppas, hoppas) Jaja så kan det gå när man ska vara smart och redig, så går det helt åt pipsvängen.
Nu ska jag lämna den imorgon sedan tar det väl någon dag innan jag får tillbaka den.

2 kommentarer:

  1. Jaha ja, denna gången var det inte Yoga. ;-)
    Nej, skämt å sido, hoppas Ladata kan få fram dem!
    När vår gamla dator kraschade lyckades en på Stefans jobb rädda våra foto. Då blev vi skraja och skulle bränna ner alla direkt. Vi har fortfarande inte gjort det och det var våren 2006. Vi pratade faktiskt om det igår och nu måste vi ta tag i det. Jag håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  2. Gud vad trist!! Men förhoppningsvis går det ju att lösa iaf. Tacka vet jag the old-fashioned way med filmrullar man lämnar in, hihi! Fast det är ju din (Åsa) förtjänst att jag nu också har börjat våga mej på att pilla med digitala bilder, och att lägga dom på datorn. Inte helt lätt ändå tycker jag.

    Lycka till med återhämtningen!! Tummar hålls. // Marina

    SvaraRadera