söndag 8 februari 2009

Full galopp !!

Idag på morgonen var det hög luft och lite solsken, det hade kommit lite snö i natt. Igår bestämde vi oss att vi skulle släppa hästarna i den stora hagen uppe i skogen. Det var första gången för Bonnie. Hagen är jättestor och lite backig. Vi gick upp till hagen och släppte Bonnie och Star. Jag tror dom var helt galna, tyvärr så glömde vi bort att ta med kameran och det var synd för jag har aldrig sett Bonnie så galen (inte Star heller) som hon var. Hon reste sig på bakbenen och sedan tog hon sats och sprang i full och jag säger full galopp genom hela hagen och jag tror att benen var mer i luften än på marken. Jag och Thomas vågade knappt titta så fort det gick på hennes små pinnaben. Star var faktiskt inte heller sen på att hänga på. Så sprang dom fram och tillbaka så snön yrde och dom var hellyckliga.
Vi gick upp och hämtade dom vid halvtre tiden för sedan skulle Thomas iväg och träna med Star. Så då fick Bonnie vara själv igen. Idag var hon inte alls svettig när Star kom hem eller så var hon trött efter dagens strapatser. Ialla fall så gick det bra.

4 kommentarer:

  1. När var det ni skulle till high chaparall? Så att jag kan skriva in det i kalendern redan nu så man inte planerar något annat.

    Hur jobbar du i veckan??

    SvaraRadera
  2. du bloggar lite dåligt tycker jag

    SvaraRadera
  3. Hur är det med handen, Åsa? Hörde du skulle "fixa" den. (Mamma berättade.)
    Är det därför du inte bloggar?
    Det finns de som går in varje dag och tar en titt och nu undrar vi, var är du...
    Känn pressen! ;-)

    Ha det bra, du också Sandra.

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat med alla träningstyperna!! Mycket bra övning att framför allt tömköra.

    Keep up the good work!!

    Krammkramm
    Tirup

    SvaraRadera