fredag 29 maj 2009

Uppdatering.

Jag kan ju inte skryta med att jag varit flitig med bloggen nu på sistone. Men det har väl inte hänt så mycket. Har jobbat mycket kvällar och haft lite att göra i trädgården. Varit hos pappa som fyllde år i onsdags. Där träffade jag alla mina syskon med bihang, ungar och farfar. Vi grillade och vädret var ganska konstigt. Ena sekunden sken solen och nästa ösregnade det. Så vi fick sitta inne och äta.
Till kaffet hade vi tårta. Det fanns en vanlig tårta och en marängtårta och jag älskar maräng.Tyvärr hade jag åter igen glömt kameran, måste bli bättre på det.
Igår var vädret också lite konstigt men vi hade bestämt att vi skulle tömköra både Star och Bonnie. Jag satte på Star tömkörningsgjorden och Thomas körde honom lite i rundcorallen och helt plötsligt började det bara ösa ner. Och Star som verkligen hatar vatten höll på att krypa ur sitt skinn men han fick jobba på ändå. Bra övning för honom fast både vi och han var dyngsura. Vi skulle köra Bonnie oxå men det bara vräkte ner regn så vi fick strunta idet. Får ta henne idag istället.
Idag har vi åter en födelsedagsgris och det är Göran som fyller år idag. Grattis!!
Igår var han och Lena och hämtade sin nya husvagn. Göran tycker att den är den fulaste husvagn han sett men det tycker inte vi andra.
Den är väl fin ??
Hos grannen Ulla har det nu kommit upp ett stort tält. Imorgon håller hon sommarfest för hon fyller år och vi blir nog en hel del folk ser det ut som om man bara tittar på tältet. Ska bli kul :)
Tog lite foto på hästarna nu i förmiddags. Bonnie var lite busig och försökte få igång Star.

Så här långt har Doc kommit nu med korgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar