torsdag 14 maj 2009

Krocken!

Idag har både jag och Thomas varit hemma från jobb. Först igår hade jag ridlektion för Sara och i början gick det uruselt (hade väl ingen lust) men sedan fick jag en aha så sedan var det superkul, både för mig och för Star, det kändes så i alla fall. Sedan var vi hos Tine och Nisse och när vi körde hem vid 22-tiden så hoppade det fram ett rådjur framför bilen och det sa bara pang. Shit vad rädd man blir. Jag ringde polisen och anmälde det och Thomas ringde Lasse så han kom och bogserade hem oss för bilen gick inte att starta. Den var helt död. Var hemma vid halv tolvtiden och tog då in pållarna. Stackars Star han frös faktiskt så han fick sova med fleecetäcket i natt.
Idag fick jag ju ringa försäkringsbolag, bärgare så bilen kom till verkstad och ordna med en hyrbil så jag kommer till jobbet. Detta tog typ hela dagen men nu ikväll så släppte vi ut pållarna en stund på det högväxta gräset i hagen. Dom blev helt galna och kastade i sig det gröna goda gräset som dom har väntat så länge på. Dom fick väl tugga i sig i ett par timmar innan vi stängde hagen igen. Vill ju inte att dom ska få fång så vi tar det lugnt i början.

Medan hästarna tuggade i sig gräs så tog vi hundarna och gick ut en lång runda. Vi behövde lite luft och slappna av lite. Det var skönt men Ito börjar få lite bekymmer att hänga med, man ser att orken inte finns där riktigt men han vill ju så gärna han ger sig inte. Men vi får ta det lite lugnt med den gamla gubben.

3 kommentarer:

  1. Usch, vilken skräckupplevelse!! Tur att det gick nåt så när bra iaf - utom för det lilla rådjuret... = ( Förhoppningsvis dog det omedelbart. Huvudsaken är att ni är okej - bilar kan ersättas!! Synd bara att det var DEN bilen, fniss... = )
    Gött för hästarna som får fika gräs! Ni gör helt rätt i att "ta det så nätt"... // Kram M & C.

    SvaraRadera
  2. du glömde skriva att du var hos mig! :)

    SvaraRadera
  3. Vaden nu detta????
    Sa till Göran vi får nog ringa och checka lite mer och var det därför Thonas har blivit sugen på att byta bort Saaben?

    SvaraRadera