måndag 4 maj 2009

Söndag.

Igår söndag var vi uppe tidigt, hade lite att göra färdigt efter att rundkorrallen blev färdig. Jämna till jord och räfsa till singeln på gården. Vi ville inte att det skulle ta hela dagen för vi kände att vi skulle lata oss lite för det var söndag. Vid tretiden hämtade vi hem hästarna från skogen, för vid fyra skulle Thomas träna för Sara nere i ridhuset. Bonnie blev instängd i sin box med lite hö, Thomas sadlade Star och jag tog fram min stålhingst igen. Träningen gick bra för Sara och efter vi kom hem så tog jag Bonnie och longerade henne lite i rundkorallen. Det var första gången jag gjorde det med henne och jag får ju säga att det gick jättebra. Hon förstår ganska bra nu och jag fick en liten joinup efteråt med henne. Hon blev lite svettig så jag passade på att spola henne lite och det gick bra bara hon kom på vad jag skulle göra. Vid sjutiden for vi in till Eslöv tillsammans med Pia och Arne, vi var hungriga och skulle klämma varsin pizza, det var vår tur att bjuda denna gången.

2 kommentarer:

  1. HejHopp!Underbara bilder på hästarna!Ville bara säga grattis i efterskott,bättre sent än aldrig!Hoppas ni har det riktigt bra ,vi har det bra.Kram Karin o barnen.

    SvaraRadera
  2. Tack Karin, vi får snart träffas igen
    Kramis Åsa

    SvaraRadera