söndag 17 maj 2009

Tömkörningsdax.

Igår lördag började jag jobba kl 12, först hade vi lite sovmorgon. Det var faktiskt skönt att sova lite längre någon gång och sedan tog vi Bonnie för att tömköra henne lite efter en snabb kopp kaffe. Hon har kommit lite i andra hand nu när Sara snart åker för vi vill ju utnyttja Sara så ofta vi kan och Star orkar förståss. När vi satte på Bonnie tömkörningsgjorden vilken hon faktiskt börja att växa ifatt så den passar, så började hon protestera lite, försökte ställa sig på två ben och bära sig åt. Men det hade hon inget för, vi tog henne i rundcorallen där hon fick rasta av sig lite och bete sig som man ska. Sedan gick det jättebra att tömköra henne. Hon förstår ju inte riktigt vad som menas men hon försöker så gott hon kan. Vi ska försöka att jobba på med detta nu ett tag. Efter tömkörningen släppte vi ut henne och Star (som får vila idag) i det gröna goda gräset.
Bonnie håller siesta och Star vaktar.
Jag tog lite bilder i corallen, bara klicka på pilen.........
Låten har jag fått på huvudet efter melodifestivalen igår, tittade på den när jag kom hem efter jobbet medan Thomas klippte ihop filmen när jag tränade för Jan förra söndagen.


Igår skulle Ingela ta hem Minime från stallet där hon bott i hela sitt liv. Pratade med Peter ikväll och det hade gått bra med både lastning och transport. Jättelycka till Ingela med Minime nu när hon äntligen har kommit hem.

Idag har jag varit nere i ridhuset och tränat för Sara igen. Det var otroligt jobbigt idag. Jag red ner och Thomas cyklade och hade Yoga med sig. Hon springer jättefint nu sidan om cykeln. Jag hade en jobbig träning och tog ut mig totalt, jag kände att energin var totalt slut, så när vi skulle hem så fick Thomas rida och jag cykla. Dåligt byte kom jag på för sadeln på cykeln var alldeles för hög och vägen är ju faktiskt ganska backig särskilt idag var det mycket uppför. Jaja men hem kom vi i alla fall, gjorde lite middag, vilade lite och sedan kändes det bättre.

2 kommentarer:

  1. Trevliga bilder - igen!! Och som vanligt catchy musik till. En fröjd att kolla in er blogg! Och även kul att se sån förbättring i ridningen - nu SITTER ju frun ner i galoppen!! Men det är klart; det var ju inte så lätt på Bosse...= ) Kram Mårina

    SvaraRadera
  2. Du e ju en jäkel på att rida nu Åsa!!!Ser hur fint ut som helst och du som bara klappa hästar för et par år sen.... Kram Karin.

    SvaraRadera