onsdag 20 maj 2009

Tömkörning igen.

Igår fortsatte vi med att tömköra Bonnie, jag får ju säga att det går bättre och bättre för varje gång. Igår gick vi en runda upp i skogen och lite på vägen här omkring. I början gick jag med henne i långt grimskaft och Thomas tömkörde, det var mest för att hon inte skulle bli nervös och trassla in sig i tömmarna. Det Bonnie tyckte var jobbigast, var grannhästarna som går sidan om vägen, då blev hon lite stirrig för dom kom ju galopperande emot oss. Klart dom ville se på denna underbart söta tjej. Det är ju den enda tjejen här omkring. Efter promenaden gick vi in på ridbanan och fortsatte träna lite där. Vi tränade henne i en timme ungefär och när vi tog av gjorden var hon faktiskt lite svettig under. Det var dom första svettdropparna efter gjorden och det lär väl bli många droppar till.


Efter jobbet var Thomas och hämtade vår ``nya´´ bil. Vi har bytat bort Saaben för Thomas trivdes inte med den och vi tyckte väl att den egentligen var för stor för att vara en andra bil. Nu hittade vi en liten Seat Ibiza 2006 och den är jättefin. Får hoppas att den nu är bensinsnålare än Saaben men det tror jag nog. Bilden kommer här snart.
Idag har jag varit på jobbet hela dagen och kvällen och Thomas har varit på möte ikväll så båda pållarna har fått vila idag, men imorgon är det dax att ha sin sista ridlektion för Sara och sedan åker hon tidig fredagsmorgon till det stora landet Usa. SUCK. Sara, vi kommer att sakna dig jättemycket. Men självklart önskar vi Sara en god tid i Usa. Jag var tvungen till att ta ett foto på Doc ikväll, jag har sett nu flera kvällar att han ligger i denna gamla blomkorg och tuggar sönder pinnarna i den.





Imorgon fyller Bonnie 1 år.

1 kommentar:

  1. Grattis på ettårsdagen, lilla fröken!! Får väl komma förbi med en liten morot... // M & C

    SvaraRadera