tisdag 12 maj 2009

Bonnie har nässelfeber.

Stackars Bonnie. Det kliar och kliar, man ser hur det kliar på hela henne. Det var i gårkväll när vi tog in hästarna som jag såg att hon var helt knottrig och att hon kliade sig hela tiden. Hon hade utslag över hela kroppen. Så jag ringde veterinär Ronny så han har varit här nu och gett henne två sprutor. En klådstillande och en som gör att nässelfebern försvinner. Det är troligtvis det nya höet vi har varit och köpt i helgen. Kan vara någon ört i det som hon har reagerat emot. Vi får blanda ut det med annat hö så vänjer hon sig.
Igår kväll hade Thomas ridlektion för Sara. Vi får passa på nu att träna innan hon åker iväg till USA för att jobba på ranch. Hon åker den 22 Maj och sedan har vi ingen tränare, hur ska vi klara oss tro ? :( . Men självklart önskar vi Sara lycka till over there.
Vår granne Susi var här i går kväll för att köra sin häst i rundkorallen. Hon har aldrig gjort det förut så detta var första gången. Thomas visade henne lite hur man ska gå tillväga och Kasken var lite så där fundersam om vad som skedde. Han sänkte dock huvudet och både tuggade och slickade sig om munnen , men inte fullt join up som vi kanske hade velat. Men vi tar det lungt första gången.

2 kommentarer:

  1. Usch, stackars liten!! Klåda är med det värsta som finns...
    Och apropå rundkorallen; tack Thomas för råden angående hur man går tillväga första gången i hagen med en "slåkula"! Fick ett par "aha-upplevelser" efter vårt samtal. Jag hör av mej... // Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Nässelfeber är vidrigt, det har jag haft en gång. Fick klä av mig alla kläder och i trädgården sen hällde modern potatismjöl över hela mig och styvfadern fick köra till apoteket och köpa clarityn. Ja, ni kan väl se det framför er. KLI KLI KLI. Stackars Bonnie, jag lider med dig för jag vet hur det känns!

    SvaraRadera