torsdag 22 januari 2009

Råtta !!!


Jag vet ju att det finns både möss och råttor där det finns gödsel, men har man inte sett någon så känns det som om det inte finns, men igår talade Thomas om för mig att han hade sett en råtta i gödselstacken. Fan var han tvungen till att göra det! Hade han sagt mus hade jag inte brytt mig. Men han sa råtta. Har drömt om denna förgrymmade råtta hela natten och hur man ska bekämpa den. Vad har man stallkatter till ?? Jag tror oxå innerst inne att jag har sett den om jag verkligen tänker efter. Det var en dag när jag öppnade stalldörren, på hyllan rakt fram finns det ett hål i väggen och jag tror jag skymtade något försvinna ner i hålet.

Jaja nu är det krig, nu ska den dö men hur? Det bästa alternativet vi kom på var att hälla lite gift i hålet där jag såg den, där kan varken katter eller hundar komma till det. Så får vi hoppas att den smakar på det och springer iväg och .............

Vi får hålla utkik efter den så inte husdjuren tar den men dom brukar bli törstiga efter gift så den springer nog till bäcken som ligger en liten bit härifrån.

1 kommentar: