måndag 26 januari 2009

Bonnie står själv !




Innan Marina och Conny kom ikväll så red Thomas Star en runda på ridbanan. Då fick Bonnie stå själv i stallet. Jag var kvar i stallet och gick och pysslade med lite ditt och datt och låtsades inte se henne när hon for rundor och sprätte med hovarna och gnäggade efter Star. Hon stod och tryckte vid boxdörren där gallret inte har kommit upp ännu (men det är på gång). Hon var väl orolig i 5-10 minuter men så lugnade hon ner sig och stod och tuggade lite hö. Då kände jag att jag kunde lämna henne och gå ut på gården ett tag. Thomas undrade om jag ville rida en runda så jag hoppade upp och red en liten sväng. Bonnie stod fortfarande lugnt och tyst i stallet. Vi var väl ute i ca. 45 minuter sammanlagt och det klarade faktiskt Bonnie galant tycker jag.
Fotona på Bonnie har jag tagit när hon står själv, och jag tycker nog att hon inte ser så skärrad ut. Du är jätteduktig Bonnie.

3 kommentarer:

  1. hej!!grattis Thomas i efterskott!!!vi måste komma en dag och titta på pållarna .Vi är lite lediga till sportlovet v, 8 om vi får komma!!!Jag hör av mig,ha det så bra!!!Kram Karin.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Såklart är ni alla välkomna när ni vill /Åsa

    SvaraRadera
  3. Ni gör ett strålande jobb tycker jag!! Helt rätt med att "nonchalera" lilldamen när Thomas och Star var på banan. Sånt betalar sig i slutändan!
    Kram
    Marina
    PS. Tack för kaffet... = )
    PPS. Har ju ingen profil, kan man skicka anonymt...??

    SvaraRadera