torsdag 29 januari 2009

Avmaskning !

I kväll har det varit stora avmaskningskvällen. Var på apoteket innan idag för att köpa avmaskningsmedel. Det finns en hel del att välja på. Jag tog endags för att det är lättare, men det var nog lite dyrare tror jag. Yoga, Ito och alla katterna är nu avmaskade. Skönt är det.


Sandra och Kenneth har varit här ikväll och grattat Thomas. Han fick Nya Bondespelet. Det ska vi spela sedan en helg, för det tar nog lång tid att spela. Jag och Sandra körde in till Eslöv och handlade varsin pizza till oss som vi smarrade i oss.


När vi sedan var ute och nattade pållarna såg jag att Bonnie hade slagit upp ett litet sår på ena frambenet, jag tvättade av det och sprayade lite desinfektionsmedel på, det sved nog lite för hon stampade med benet. Jag vet att hon slog i benet i tröskeln när jag och Thomas höll på att mocka, hon ska ju tvunget vara med och hjälpa till med det, så vi får ju köra ut henne ur boxen hela tiden. Det var när jag stoppade henne för att komma in som hon snubblade till och slog benet. Jag såg inte då att det blödde lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar