lördag 31 januari 2009

Ensam :(

Stackars Bonnie, först hade hon stått själv 45 minuter medan jag och Star bråkade ute på vägen. Han har fått för sig att man inte ska gå utan sin lilla tjej. Han sparkade bakut och bar sig illa åt men jag var envisare än honom så han fick ge upp. Thomas och hundarna var med mig så Bonnie stod helt själv i stallet. Hon gnäggade lite och vankade av och an och blev lite svettig. När vi hade satt in Star i boxen efter ritten så fick Bonnie på sig sitt fleecetäcke och så gick vi ut en runda med henne.
Hon är jätteduktig, följer oss utan problem och fast Star gnäggade efter henne brydde hon sig inte.
När vi åter var inne i stallet och skulle ta av henne täcket så tog vi av det över huvudet. Hon brydde sig inte ett dugg så det gjorde jag ett antal gånger utan att hon reagerade på det.
När vi red ut Star tidigare på kvällen hade jag bara stängt till hans boxdörr ut till hagen utan att dra igen den helt, så när vi gick in för kvällen hade jag glömt det.
Vid halv niotiden gick vi ut igen för att ge dom lite natthö och sedan natta dom så var Star borta. Första tanken SHIT VAR ÄR HAN, och sedan såg vi att dörren inte var stängd. Där stod han utanför och Bonnie blev glad när han kom in igen. Vem vet hur länge han hade stått där, så det blev mer träning för Bonnie utan att vi visste om det :o).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar