måndag 6 april 2009

Uppdatering.


Ja ett tag sedan man bloggade, har lite att ta igen. Nu när vädret är så fint så är man ute mer och sedan när man kommer in så är det lite mat i magen och sedan är det någon som slår en hårt i huvudet så man landar i soffan och kommer inte längre. Men i alla fall så var Sara här i torsdags och gav mig lite lektion. Man skulle lära sig att flytta på höften fram och tillbaka för att kunna styra hästen med sitsen. Tjoho javisst vad stel man är. Som en pinne, var svårt men när man väl kom på det så var det enkelt sa Sara. Jaja man är ju inte tjugo längre men det kommer väl ;)

Bonnie stod i hagen och tittade på utsikten medan jag hade lektion. Sedan provade Sara att gå lite med henne. Om vi nu ska ställa henne, vilket vi nog ska.

I fredags var det Thomas tur att ha lektion, stackars Star, Thomas fick göra samma övning som jag men han har gjort det tidigare så han var så klart bättre än jag.
Medan Thomas hade lektion så var jag ute i hagen och borstade av Bonnie. Hon hade rullat sig så hon var mer brun än vit. Men hon stod stilla och bara mös medan jag borstade henne.
När Sara hade kört så tog vi ut Bonnie lite. Ville fotografera och ha lite socialträning med henne.
Hela familjen var med så klart utom Wyatt som var på jakt tror jag. Lite bilder.......




Hon är inte rädd för något den lilla damen. Jag lindade in benen i grimskaftet och flyttade benen med hjälp av grimskaftet, ingen reaktion från henne hon bara fann sig i allt.






1 kommentar:

  1. Härliga bilder!! Det var för övrigt Christine Pamp jag red för när jag gick westernridning våren 2001... (lilla Trällekilla, Genarp) / Krammkramm Mårina

    SvaraRadera