måndag 20 april 2009

Sandras kalas !

Igår hade Sandra kalas för hon fyller 22 år den 24 April. Nästan hela familjen var samlad i hennes lilla tvårumslägenhet. Men det gick bra, finns det hjärterum så finns det stjärterum.
Hon bjöd på god sallad och kallskurit kött. Och sedan kaffe med hembakad kladdkaka och vispgrädde. Jag fick oxå min present av henne för vi träffas inte på min födelsedag som är på valborg. Det var en jättefin dagbok som ser ut så här...
Tack Sandra för den och hoppas det blir en ny varje år för den är jättefin.
Valborgsmässoafton kommer vi alla i familjen att fira här på Hörnetorp. Ifjol grillade vi korv i hagen på vårt egna lilla majbål, KALLT var det
och i år kommer vi att göra det igen. Kanske det kan bli en liten tradition. Alla som vill grilla lite korv och fira valborg med oss, ta med korv och något att dricka. Alla hjärtligt välkomna !!!! Vi har samlat ihop lite som ska eldas upp.......
.
Efter kalaset igår kväll hade jag ridlektion för Sara. Vi övade bakdelsvändning, framdelsvändning. Lite galopp och Star har kommit på att köra lite med mig. Inte kul alls men han ger väl sig så småningom.......
Bonnie fick vila idag efter lördagens bravader. Hon bara lullade i hagen när jag hade lektion.
När jag skrittade av Star efter lektionen red jag upp genom grannens gård så Bonnie inte kunde se oss. Hon brydde sig inte så mycket, något gnägg var det enda jag hörde.
Efteråt var det hö och godnatt för pållarna medan jag åkte på att tvätta sadeln. Thomas hjälpte mig förståss så nu ska den bara torka och sedan är det insmörjning som gäller.

6 kommentarer:

  1. Hmm, stod inte så mycket om Sandras kalas...?! Fyller hon år idag den 20 april?? Så jag inte lägger en hälsning via mail och hon INTE har födelsedag... = )
    Tiden går; Filip fyllde 19 igår. // Marina

    SvaraRadera
  2. Råkade klicka innan jag var klar så nu får du uppdatera sidan så kan du läsa allt. //Åsa

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att du hälsar Filip i efterskott

    SvaraRadera
  4. Aha! Nu så! Trevliga bilder - det är möjligt vi tar er på orden och dyker upp till valborg (behöver ni i så fall ha besked i förväg?). Och vad gäller Stars små pennor; det gäller att försöka ligga "steget före" och liksom känna på sej vad som komma skall - INTE så himla lätt!! Men jag tycker ni har kommit långt och jobbar på bra på alla sätt och vis. // kram Mårina PS, visst hälsar jag sonen...

    SvaraRadera
  5. Jag fick mitt schema från praktiken idag och jag är ledig på torsdagen så om jag får låna bilen av kenneth kanske jag kan komma en runda och hälsa på när du har slutat jobba, jag åker ju inte förrän åtta på kvällen.
    Ska förresten på kurs med hon på praktiken på måndag, roligt va!

    SvaraRadera
  6. Ni är välkomna på valborg, ta med korv och dricka/Kram Åsa

    SvaraRadera