onsdag 17 augusti 2011

Ridlektion.

Ikväll var Malin här och vi hade ridlektion alla tre som vanligt. Det går framåt med Bonnie och Thomas blir ganska trött efter lektionen, han får jobba rejält. Idag kom hon av bettet ganska bra och det även i galoppen. Duktig Bonnie.....
Jag galopperade även idag och det går sakta framåt, har kommit på att jag spänner mig precis innan jag ska fatta galopp och det känner ju Snappan så det måste jag sluta med. Men som sagt det går framåt.....
Sofia och Star hade idag en supersnygg jog och även galopp, dom såg superbra ut. Sofia har nu börjat att rida på en hand och det går superbra för henne. Kul.
Efter Malin hade kört hem och vi skulle gå upp med hästarna i hagen så fick Thomas en ide att rida Bonnie barbacka. Thomas höll henne och Sofia hjälpte mig upp och så skrittade vi iväg precis som om hon hade gjort det många gånger förr. Sedan var det Sofias tur att prova på Star och jag vet av egen erfarenhet att detta är inget som Star är förtjust i. Jag har testat och då låg jag i grusen efter fem meter. I alla fall upp med Sofia och först såg han inte ett dugg bekväm ut men efter ett tag så kunde han tänka sig att skritta iväg med Sofia på ryggen. Han visste han var duktig för han vände sig några gånger och tiggde godis. Jag hjälpte Thomas upp på Bonnie och sedan skrittade dom rundor på ridbanan och det såg hur mysigt ut som helst.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar