tisdag 2 augusti 2011

Ja då var semestern slut......

......och verkligheten har hunnit ifatt en. Jag får ju säga att det är faktiskt skönt att börja jobba igen, vi har aldrig haft så dåligt väder på en semester som vi har haft i år. Men vi har fått gjort en del i alla fall.
Bonnie har varit på sin första uteritt. En tidig morgon sadlade vi alla tre hästarna och red ut. Sofia på Star, jag på Snappan och Thomas på Bonnie. Det enda Bonnie reagerade på var dom vita ensilagebalarna och några storbalar med hö på en åker. Annars gick det hur bra som helst. Hon gick t.o.m. först ett tag. Vi var sååå nöjda alla när vi kom hem ; )
Vi har fått låna lite hage inne hos Arne & Pia, efter att ha hängnat in släppte vi ut dom där och det ser ut som dom trivs.



Katterna i stallet dom växer, alla äter helt själv nu och varje morgon man kommer ut i stallet får man börja med att slänga ut massa smådjur som mammorna har tagit och släpat in. Den värsta morgonen var häromdagen när jag hittade tre sorkar och en fågel. URK. Snart är det dax att dom får flytta hemmifrån, så är det någon som vill ha en liten söt mise så är det bara att höra av sig.





Årets sommarfest har oxå gått av stapelen. I år blev det tyvärr inga lekar för som vanligt denna sommaren regnade det oxå denna kväll. Men vi hade i alla fall frågesport och som vanligt mycket och god mat. Jag och Pia slog våra matlagningshänder ihop och gjorde en smörgåstårta. Fin va.....och god var den. Som vanligt dansades det och roligt var det faaaast nog saknade man lekarna.


Mad i massor.



Ingela med fina lockar i håret.




Goa glada Sussi!!

Sista onsdagen innan jobbet skulle dra igång tittade minsann solen fram. Jag, Thomas och Yoga åkte då till Immeln och hälsade på Mamma och Pappa som hade husvagnen där. När vi kommer fram så är minsann Mona med familj oxå där och efter en stund kom även familjen Boysen med husvagnen efter sig. Det blev minsann en familjedag i Immeln och vi hade en jättemysig dag och ungarna badade och Yoga!. Ja inte frivilligt men dock. Jag fick ut henne en bit så hon fick simma och ja, hon kunde simma.
Vi träffade oxå två utav våra kusiner Camilla och Cecilia och det var ju ett tag sedan man såg dom. Kul.











Här provar jag fiskelyckan......

......napp fick jag.

Kanske gammelgäddan leker här i vassen?

Nä det var återigen bottennapp.
Ingen fiskelycka i alla fall.

Jag får prova .....
ingen napp där heller.....


....inte heller fick mamma något annat än pinnar och vass.

Finns det några toplessbrudar på andra sidan tro?

Ser ni några? Jag får kolla sa Boysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar