torsdag 16 december 2010

Nästa yrväder!

Ja då var det dax för nästa yrväder. Jag menar inte Samantha denna gången. Nu är det det stora snöovädret som är på gång.  Jag börjar redan fundera på om jag kan ta mig till jobb till middag, verkar oroväckande.
Jag har inte ens släppt ut pållarna ännu, jag får väl göra det en stund senare så jag får mockat i alla fall.
Samantha är oxå en prövning, mer vild en tam. Dom första dagarna busade hon med Yoga konstant så soffan stod inte på sin plats när man kom hem efter jobb. Det går nog ganska vilt till. Man kan inte heller ha henne lös ute för då får man inte tag på henne, har provat allt inklusive köttbullar, kan inte heller ut och promenera med två hundar för då åker man på skorna på vägen, hon drar ju ganska bra i kopplet. Så bus får ske på ridbanan med ett långt lasso så kan hon och Yoga busa sig trötta medan jag står i mitten och håller lassot, det går runt, runt,runt. men igår och idag har hon börjat att lugna ner sig och just nu tar hon en liten siesta här sidan om mig. Jag måste säga att det inte bara är negativt med henne, måste ju tänka att hon fortfarande är bebis och hon är väldigt kelsjuk inomhus.

Nä nu får jag gå ut och släppa ut pållarna en stund och fixa till stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar