onsdag 25 november 2009

Stallmys.


Måndag middag skulle sotaren komma och sota skorstenen, jag och Thomas var ju på jobbet då och sotaren går inte in om man har hund så jag frågade mamma och pappa om Yoga kunde vara hos dom hela dagen när jag var på jobb så jag slapp ta ledigt och det gick bra. Mamma sa att hon var såååå duktig hela dagen och dom passade henne gärna fler gånger. Yoga lärde sig snabbt vilket skåp hundgodiset var i........

Tisdagkväll var Thomas på skjutbanan och sköt och jag var hemma. Vi tog in hästarna innan Thomas åkte iväg och då såg jag att Bonnie verkligen behövde rengöras lite. Hon har ju täcke så det mesta av kroppen var ren men manen och svansen var fulla med lerklumpar som jag fick stå och pilla bort innan jag kunde borsta. Det tog en hel timma att få henne ren. Hon tyckte nog det var skönt att bli borstad för hon stod alldeles stilla och bara njöt.
Jag provade oxå den rosa grimman som jag köpte på rea för länge sedan när Bonnie var liten. Det är storlek cob och nu kunde hon ha den. Såååå liten häst börjar blir stor häst........
Hallåå någon där...
Världens vackraste.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar