söndag 22 november 2009

Regn, regn, regn!

När man jobbar skiner solen och när man är ledig så regnar det. Varför är det så? I alla fall så var det min tur att rida för Jan idag. Star fick för sig att han inte ville åka transport. Jag tror han var fastlimmad med frambenen på rampen till transporten. Efter mycket trugande gav vi upp och Thomas hämtade lassot och spände det i transporten och det var avgörande för Star, då knallade han in i transporten bara Thomas fäste linan. Bonnie som var ute när vi skulle köra brydde sig överhuvudtaget inte sig om att Star skulle iväg, hon gick hellre in i stallet och tuggade lite hö som vi gett henne. Ja dom är roliga dom där djuren. Väl nere i Billinge ridhus träffade vi på alla som rider i gruppen innan och småpratade lite. Träningen gick någotsådär bra. Kan man bara lära sig det där med öppna och sluta och få in det i skallen vilket som är vilket men jag tror jag har fått in det nu. Jan sa i alla fall att det hade gått bra idag. Efter passet stod vi och pratade lite vid sargen och Star stod själv några meter därifrån, så helt plötsligt fick han för sig att han skulle gå en liten runda för sig själv och det slutade med att tyglarna åkte ner och han trampade så klart på den ena tygeln så han slog upp ett litet sår ovanför mungipan av bettet. Knasboll!!
Ja ja det var inte så allvarligt men onödigt dumt och jag har lärt mig att man måste fästa tyglarna hårdare om knoppen om han ska stå själv.
När vi kom hem stod Bonnie snällt och väntade på oss bakom stallet och hon blev glad att se oss och gnäggade lite. Efter träningen fick Star sin streching och sedan lite gott hö som vanligt.
Godis tack!!!!
Hallo, ska vi stå här länge somnar jag.......
Färdiga för idag.

7 kommentarer:

  1. Det gick mycket bra på ridningen !!! Tycker jag!
    Thomas.

    SvaraRadera
  2. Kul att även se Thomas bakom kameran ibland = Åsa uppsutten...! = ) Frisco kommer iaf inte på nåt öppet hus; han ska ut på foder och flyttar på lördag. Buhu! Sista dan med honom är nu på fredag. Kommer att sakna honom multum. / Marina.

    SvaraRadera
  3. Hej Marina!
    Så tråkit för dig med att mista Frisco. Jag lider med dig. Får hoppas du hittar en annan pålle att rida men tycker man om någon så är det ganska svårt. Ha det så bra du kan och kanske det inte funkar med den nya fodervärden så kanske han kommer hem igen. Kramar Åsa

    SvaraRadera
  4. Blogga mera!
    När kommer du och vaxar???

    SvaraRadera
  5. Jag eller mamman...?? Hihi. // Marina

    SvaraRadera
  6. mamma menade jag. men du får också komma om du vill. haha

    SvaraRadera
  7. och mamma.. virusprogrammet går ut om 1 dag. vad ska jag göra?!

    SvaraRadera