fredag 20 november 2009

Efter bullbaket !

Efter bullbaket igår (det blev 94st och bullformarna tog slut efter 45) gick jag ut och mockade. När jag var klar gick jag och Yoga och kollade brevlådan om det fanns post, passade på att fota pållarna lite, det var ett tag sedan. Ja som ni ser så är dom rena och fina. Bonnie klafsade runt i vattenpölen och Star stod där det var den torraste fläcken han kunde hitta.





Undrar om det är hästmöte........
Doc och Wyatt är med som vanligt.

Thomas kom hem lite tidigare igår så vi passade på att longera pållarna lite i corallen. Thomas tog Star och medan han gjorde det bråkade jag med Bonnie i stallet. Hon hade lite problem att stå stilla medan jag skulle ta av täcket för Star inte var där. Gissa vem som fick ge sig.....
När väl Bonnie hade gett sig och täcket var av så gick vi ut på ridbanan och hade lite ledövningar tills Thomas var klar med Star. Sedan longerade jag Bonnie i corallen. Det var nog lite tungt för dom att springa för det var ganska blött efter stormen och regnet. Efter vi var klara skrittade vi av dom på ridbanan. Väl inne i stallet fick dom lite gott hö och lite godis. Bonnie sitt godis i krubban men Star har jag lärt att tacka när han får godis.
Nu idag på förmiddagen och boxarna mockade gick jag och Yoga ut på en liten promenad. På vägen hem mötte vi Sussi och Kasken. Dom hade varit ute på en liten runda så vi hade sällskap hem.

2 kommentarer:

  1. Hej där! Nåt som också är bra är att ge moroten mellan frambenen EFTER träning (då dom är varma) för då blir det en härlig sträckning i nacken! Tipset fick jag i en stretchingbok jag köpte på loppis för lite sen. Har meddelat Friscos ägare om det öppna huset, hade ju varit himla kul om hon velat komma dit med honom och prova på western!! Hur dags börjar det? // Marina

    SvaraRadera
  2. Hej Marina !
    Tack för tipset med moroten, vi har hållt på med streching efter varje träning ganska länge och då även tipset med moroten mellan frambenen.
    Vi börjar kl 10 på söndagen den 29/11 och håller på till ca 12.
    Alla är välkomna. Se även http://www.harf.nu/index.htm // Åsa

    SvaraRadera