tisdag 10 november 2009

Lite sammanfattning.

En hel vecka har gått efter jag uppdaterade sist. Det har väl inte hänt så mycket. Vi har grejat med pållarna och en kväll hade jag kameran framme när Thomas tömkörde Bonnie på ridbanan. Bilderna blev mörka men man ser lite i alla fall.
Det hade regnat rätt så mycket så det var stora vattenpölar på ridbanan och Bonnie var som en liten unge med gummistövlar som hoppar och skvätter i vattenpölar.
Ganska kul, vi har en häst som älskar vatten och en som hatar det som pesten.
På dom tre sista bilderna så ser man hur duktig hon är när Thomas vänder henne.
Åter igen, visst är hon vacker...........
I söndags var vi nere i ridhuset och tränade för Jan. Det var Thomas tur denna gången. Jag cyklade i vanlig ordning och Yoga fick springa med. Hon är jätteduktig att cykla med men hon måste ha koll på alla så när Thomas rider bakom mig så får jag nästan dra henne, hon vill ju ha koll bak. När han rider framför mig så går det bra för då ser hon alla. Väl framme i ridhuset så träffade vi Iren och Tommy och Sandra. Dom rider i gruppen före oss. Iren och Tommy har köpt en liten quarterpojke som är en månad äldre än Bonnie. Han var ganska mycket större än henne och han var verkligen supersöt. Tyvärr så låg återigen kameran hemma :( Träningen gick superbra för Thomas och Star hade gott om energi och båda tyckte det var skoj. Han fick rida en liten horsemanshipsbana och göra rollback och man såg riktigt på Star hur kul han tyckte det var.
Igår var jag, Thomas, Sandra och Irene (kontaktpersonerna för westernridningen) på styrelsemötet i Billinge ridhus. Vi var där för vi vill ha igång lite mer westernträning och hur styrelsen skulle ställa sig till det. Vi blev väldigt positivt bemötta så nu ska vi försöka sätta ihop ett öppet hus så man kan komma och titta och eventuellt prova på westernridning med sin egen häst. Det vore kul om vi hade kunnat få ihop något. Vi får väl se..........

1 kommentar: