tisdag 7 juni 2011

Storbad....

Måndagen var både jag och Thomas lediga. Skönt.... Vi tog tag i att göra färdigt gräsmattan och svettades och krattade om vartannat, det var både varmt och man kände det var åska i luften.
Sofia kom en stund på eftermiddagen och red Star lite. Han blev ganska svettig så vattenslangen och schampoot åkte fram. Star är ju inte så särskilt förtjust i vatten men efter en stund tyckte han nog att det var ganska skönt.




Kolla öronen....
Senare på kvällen när det svalnat lite gick jag och Thomas upp i hagen för att hämta Bonnie. Thomas måste ju göra sin läxa och han red en liten stund. Nu går det bra att galoppera med henne oxå, så det går framåt med vår lilla prinsessa.


Hon blev oxå ganska svettig så hon åkte in i duschen hon med, skillnaden med henne är att hon älskar det. Henne kan man stå och spruta vatten i munnen och i huvudet utan att hon reagerar. Fin blev hon med nyschamponerad man och svans.....

Efter Bonnie var klar så var det ju Snappans tur, jag övar nu på att rida i snabb trav och öva upp balansen för att sedan kunna ta steget in i galopp. Jag har oxå bytat sadel på henne för den hon hade passade inte riktigt men nu när Stars sadel kom på så var det helt annorlunda att rida, helt plötsligt fanns det balans och det kändes sååå bra när jag var klar. Thomas hoppade sedan upp på henne och red lite och kände lite på henne och sedan kom det, det som jag fasat för, han galopperade med henne och nu känner jag en viss press......
Snappan fick ingen dusch idag för klockan blev mycket och det började att mörkna, så efter ritten plockade vi undan och gick upp på loftet för att titta till bebisarna. Alla fyra barn mådde bra och Belle låg och mös med dom......

1 kommentar: