onsdag 15 juni 2011

Dagarna går......

......och det med en rasande fart. Träningen med hästarna fortsätter och Bonnie är jätteduktig.
En kväll kom Thomas jobbekompis Robban med sambo Elin och lilla Gustav. Elin ville rida lite och hon fick prova på Snappan. Snap uppförde sig mycket väl och det gick så bra att jag efter Elins ritt övertalade Robban att hoppa upp. Efter låååång tvekan gav han med sig och Thomas ledde honom i grimskaft och det gick så bra att han till slut red själv. Robban har alltså aldrig varit så närma en häst förut men tyckte det var roligt.

En stolt Robban....
En glad Åsa!!! när jag äntligen
har vågat att galoppera efter dom brutna
revbenen.  YIHAAAA
 
En glad Gustav som gillar kex.
Kattungarna växer så det knakar, dom är nu 12 dagar gamla och alla fyra har öppnat ögonen. Lilla Svante, den enda som har ett namn, kan tyvärr inte heta det, jag föreslog Svea istället men Arne skulle fundera ut ett annat bättre namn sa han.......
Billie Jean är oxå på gång med att vilken dag som helst få sina bebisar, jag väntar spänt och nyfiket på vad det ska bli. Jag är oxå väldigt orolig att hon ska lägga dom ute någonstans eftersom jag inte såg henne på två dagar, och när hon då kom hem häromkvällen så trodde jag det var dax så jag har stängt kattluckan så hon inte kan komma ut. Stackars Billie Jean tror ni, men hon finner sig väl tillrätta i sadelkammaren och försöker inte ens att komma ut. Jag springer där titt som tätt och kelar med henne och blir lika besviken när det inte har kommit några bebisar.......
 
 

Jag köpte en fin korg till kattungarna, men Belle gillade den inte så hon började släpa tillbaka sina barn till sin lilla hökoja. Så korgen flyttades ner till Billie Jean i sadelkammaren och hon gillar den faktiskt.....

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar