onsdag 17 februari 2010

Däppt i näsan !

Trist !! Men någon gång får man väl genomgå det.
Men i alla fall var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Har haft ganska mycket att göra och dagarna har bara runnit iväg och hjärnan har arbetat för fullt. Vi har ju saknat en häst att rida ut på tillsammans och det tar ju ett tag till innan Bonnie blir inriden och en dag när jag satt och läste hästannonser så hittade jag den här lilla skönheten TPH Ginger Snap. Vi ringde Malin som vi tränar för och körde och tittade på henne en söndag. Både jag och Thomas blev väldigt förtjusta i henne och det slutade med att vi köpte henne. Hon ska stå kvar hos TPH ett tag så vi kan köra dit och rida henne och lära känna henne innan vi tar hem henne.

Lite vinterbilder:









En fredagkväll kom Arne och Pia och vi åt middag och spelade lite kort. Jag fick en liten present av Pia och det var en fin skylt som jag har satt upp i köket. En pik från Pia att jag alltid springer i min goa snobbenpyjamas.


I söndags när vi kom ut och skulle sätta oss i bilen ser vi en jätteluftballong skymta fram bakom grannens gård. Vi var tvugna till att köra och titta. Det var ballongflygare som hade svävat förbi och färden tog slut precis här och det såg ganska roligt ut när dom skulle plumsa i snön och dra ner ballongen och packa ihop den.

Träningen är igång nu. Varannan söndag för Jan och varannan fredag för Malin. Star tycker det är skönt att komma igång igen och sist vi var i ridhuset för Jan longerade Thomas Star och så satte vi upp ett hinder så han fick hoppa lite. Det var ju inte jättepoppis från Stars sida men han gjorde det dock. Bra för ryggen. Tyvärr så glömdes kameran.
Bonnie hon växer och växer och äter och äter, hon hade nog kunnat äta 24 timmar om dygnet om hon hade fått. Tyvärr så är vädret som det är så det blir ingen direkt träning för henne men det gör inget nu när hon växer så får hon lägga energin på det och vi får ta igen det senare när vädret blir bättre.
Nu på morgonkvisten var hovis här och tittade över hovarna på pållarna. Bonnie sliter hovarna jämnt och Stars skor tog vi av nu så länge snön ligger kvar. Det går inte att rida ut nu och träningarna är ju bara i ridhuset så det klarar han förhoppningsvis, om inte får vi sätta på skorna igen.

2 kommentarer:

  1. Grattis!!! Ja, till rödhättan och inte "däppt i däsan"... Hihi. // Marina & Conny

    SvaraRadera
  2. Grattis till ny pålle! Är det Ginger hon kommer att kallas eller?

    SvaraRadera