tisdag 22 september 2009

Vimpeln i topp !


På söndagsmorgonen steg vi upp ganska tidigt för vi hade mycket att stå i denna dag. Först var det häckklippning. Thomas stod för klippningen och jag räfsade ihop alla löv i stora högar. Det var ganska jobbigt. Efter häckklippningen tog vi en fika och sedan sadlade jag Star och Thomas fick ta cykeln denna gång. Yoga fick oxå följa med så hon skulle bli ordentligt rastad och kanske vara trött i en vecka. Hmm. Jag var ganska ringrostig hade inte suttit i sadeln på ett tag nu eftersom Bonnie har fått vila. Jaja hem kom vi i allafall men både jag och Yoga var ganska trötta. Och det känner jag speciellt idag för jag har träningsvärk från axlar ner till knäna. Och inte visste jag att man hade muskler under revbenen men det har jag fått känna att man har.
Vid tretiden kom Pia och Arne och vi drack en kopp kaffe och sedan var det dax att sätta upp Lalls födelsedagspresent.
När vi var på femtioårskalas hos Lall för några veckor sedan var vi några som lade ihop till en flaggstång till honom i present. Och i presenten ingick oxå uppsättning av flaggstången och det stod på Arnes och Thomas lott. Efter grävande och gjutande i veckan så var det då dax för uppsättning. Jag och Pia hjälpte till så gott vi kunde, jag fotade och Pia instruerade killarna hur dom skulle gå tillväga. (Hmm). Stången kom i alla fall upp och vimpeln hissades.




Så här fint blev det.

På väg hem efter flaggstångsuppsättandet tog jag lite foto på Sussis & Carolines pållar. En var trött och den andra var hungrig (?)
När det var gjort så var det bara Bonnie kvar att jobba lite med. Eftersom knät fortfarande är lite svullet så bestämde vi att vi bara skulle ta en promenad med henne på grusvägen. Tyvärr hann vi inte det för Lena, Göran och Sanna kom och hälsade på.

Så igår måndag tog vi Bonnie och Yoga (katten Doc var oxå med)och gick ut på en liten promenad. Det var ett tag sedan och hon har både växt och fått lite egen vilja, så när vi kom förbi grannens gård med två hästar i en hage en bit från vägen så skulle inte Bonnie gå med oss. Svansen hissade hon i vädret och fnyste med näsan och var inte särskilt sammarbetsvillig med Thomas. Efter mycket snurrande så gav hon sig och följde snällt med oss men såklart kom grannen då med sin traktor och släp. På släpet var det ensilageplast som fladdrade så det var inte heller så poppis för Bonnies del. I allafall så gick vi vidare och resten av turen gick bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar