tisdag 15 september 2009

Måndag.

Igår tyckte vi det var dax att träna Bonnie lite igen. Bara lugna aktiviteter. Medan Thomas motionerade Star i corallen så tog jag hand om Bonnie. Först borstade jag henne och det tyckte hon var jättemysigt. Hon bara stod och njöt men sedan kom hon på att Star var där ute och jag och hon hade en liten dust i stallet om vem som bestämde där. Jag kan väl säga att hon har växt och har en liten egen vilja nu, men hon fick ge sig. Jag gav mig inte en tum. Sedan hovkratsning utan bekymmer och sedan tog vi på tränset med bett.
Jag och Bonnie tog en liten promenad på grusvägen och det var inga problem, hon följde mig som en hund. På väg hem kom Thomas och Star och mötte oss och väl hemma fick dom två tugga lite gräs vid vägkanten och mysa.
En härlig solig måndagkväll........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar