söndag 6 september 2009

Uppdatering.

Dagarna bara går och går, det händer väl inget speciellt här just nu på Hörnetorp. Man jobbar och hästarna går bara och myser i hagen. Vi tränar inte Star just nu för att inte oroa Bonnie så hon börjar springa rundor i hagen för hon ska fortfarande ta det lugnt. Vi bytade bandaget igårkväll och såg då att hon var lite svullen om knät. Inte bra känns det som men vi ska ha veterinär hit i nästa vecka och kolla henne. Jag tempar henne varje morgon för att kolla att hon inte får någon infektion. Hon är så duktig, jag ger henne bara lite hö, så står hon där och tuggar hö medan jag tempar henne.
Yoga tuggar fortfarande på saker, idag när jag kom hem från Marina och Conny hade hon smakat på min nya BH :( Jag hade glömt att stänga grinden till ovanvåningen. Tyvärr så har grinden in till vardagsrummet oxå åkt upp för hon kan ju inte låta bli soffan.
Wyatt han är så kelen nu för tiden så häromkvällen hörde jag någon krafsa på ytterdörren och jag fick en chock när jag ser katten sitta på kanten till fönstret i dörren. Kanten är ca. två cm bred och där lyckades katten sitta. Jag fick tyvärr inte med det på bild för han ramlade ner precis när jag hämtade kameran men han försökte sig på det en gång till men det lyckades inte så bra.
Det har oxå hänt något mycket tråkigt. I onsdagskväll fick vi ett mejl av Lasse och Carina att lilla Jeppe hade somnat in efter en tids sjukdom. Jeppe blev 33 år gammal och det är en ganska respektabel ålder.
Här är Jeppe, jag tror det är våren 2004.
Detta är vintern 2006 och det är Filippa som sitter på honom.
Sov i ro lilla Jeppe. Vi tänker på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar