tisdag 15 september 2009

Höstfest !

Nu i helgen var det höstfest på Sloppys. Vi hade tänkt ta ut hästarna en stund på dagen men eftersom Bonnie fortfarande skulle vara i vila så hoppade vi över detta denna gång. Men nästa år blir det dax igen. Vi hade i alla fall en trevlig dag och kväll.

Björn blev lite trött på slutet, hade varit och fiskat tidigt på morgonen ;)
På söndagen var det dax för ridlektion för Jan. Eftersom Bonnie skulle ha vila efter sin skada har ju Star oxå fått vila för att inte oroa Bonnie. Men nu tyckte vi det var dax att komma igång igen. Vi stängde in Bonnie i boxen och tog transporten ner till Billinge eftersom regnet hängde i luften och Star hatar ju regn som pesten. Väl nere i Billinge så lastade vi ut honom och då kom solen :)
Träningen hölls utomhus och då kunde jag haft kameran med mig så hade det blivit foto på Thomas som red en mycket pigg Star. Efter en stund så coolade han ner sig och började bli sitt vanliga jag.
När lektionen var slut lastade vi Star och körde hem till Bonnie igen. Hon hade stått lugnt och stilla i boxen och tuggat gott hö. En som däremot inte hade varit lugn var Yoga, fråga mig inte hur, men hon hade hoppat över gallret vi har i dörrhålet och levt rackare i kök och vardagsrum. Där såg ut som f... som tur var var det min handväska bara som hade blivit söndertuggad. Gallet som är c.a 1 1/2 meter högt har nu blivit minst 2 meter så nu ska hon väl inte lyckas att hoppa över.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar