fredag 6 januari 2012

Korvgrillning och rodeoritt! Yehaa

Dagen innan jag skulle till TPH och rida Snappan började vi med att elda upp dom gamla löven och granrester som vi haft liggande i hagen sedan vi ömsade vår stora gran i höstas, det blev fin glöd så jag körde iväg och handlade korv. Det är inte var dag man äter grillad korv över öppen eld den 28 December. Sofia som kom och skulle rida Star var självklart med på grillningen. Gott var det och Yoga fick självklart smaka.





Efter korvätandet sadlades då både Star & Bonnie och jag hoppade på, det gick bra ända tills Thomas skulle flytta en bom och det gjorde han mitt framför näsan på Bonnie som då blev skiträdd. I ren reflex för att inte ramla av så knep jag ihop benen och sporrarna åkte då in i sidan på Bonnies mage vilket resulterade i att hon var som en oinriden häst. Hon hoppade och studsade som värsta rodeohästen och jag fastnade med byxlinningen i knoppen på sadeln och ramlade inte av förrän byxorna gick sönder. Väl liggande på rygg nere i grusen och se Thomas ovanför mig nervöst frågande om jag slagit mig fick mig att småskratta. Jag har inte slagit mig denna gången försökte jag förklara för honom, dock kände jag mig som om tåget kört över mig och lite ont i nacken hade jag dock. I alla fall upp på Bonnie igen som stod alldeles stilla och undrade vad som hänt. Sedan gick det bra och Thomas red även en stund.


Dagen efter var det så dax att åka till Malin på TPH och rida Snap. Malin har nu ridit henne i två dagar och det har gått jättebra. Jag sadlade henne och hoppade upp och så har då jag och Snappan börjat om från början. Malin tror att det kan vara en liten konflikt mellan oss två som behöver lösas och jag kan säga att det har verkligen gått framåt under dessa dagar som jag varit där. Tack Thomas för den bästa julklappen och jättetack till Malin som gör ett jättejobb för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar