torsdag 26 januari 2012

Grattis Thomas !

Först vill jag gratulera Thomas idag på sin 40-årsdag. Grattis, Grattis från lilla mig. : )
I morse innan jag körde till jobb fick han kaffe på sängen vilket han inte fick i fjol, för då glömde jag bort hans födelsedag. : (
Klockan sex nu ikväll var vi inbjudna till Pia & Arne. Pia hade lagat en jättegod middag och till efterrätt fick vi Thomas favorit, ostkaka med sylt, vilket Thomas älskar. Tack mina kära grannar för jättegod mat.
Men innan vi var på middag så fick jag ringa veterinären. Snap har gått och skadat sig i hagen, troligtvis har hon skurit sig på isen och det var ganska mycket blod i hagen. Stackare, hon hade nog ganska ont, för när jag tog henne i hagen och skulle ta in henne så lade hon huvudet på min axel, precis som hjälp mig, det gör ont. Och ont tror jag att hon hade. Kolla bilderna får ni se.
Såret gick inte att sy för hon hade svullnat så skinnet nådde inte ihop, så det får läkas ihop av sig själv och så får hon ha antibiotika i några dagar.


Såret innan veterinären kom

Såret rengjort och pälsen avrakad.

Trött, trött, trött.

Färdigpaketerad........
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Krya på sig lilla Snapan! Och Grattis till att fylla "gubbe", Thomas!!

    SvaraRadera
  2. Tack för i lördags! Mvh Mona och Stefan

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vi vill också gärna tacka för i lördags!!
    Trevligt och jättegott.
    Synd bara att vi inte kunde stanna längre.
    Puss o kram på er båda.
    Carina o Lasse

    SvaraRadera
  4. Instämmer med föregående talare - tack för i lördags! Trevligt! Och goood mat med mera... Och möed åsse, hihi. Kram Marina & Conny

    SvaraRadera
  5. Hälsa och gratta Thomas i efterskott! och jag hoppas att Snappan har kryat på sig =)
    Kramar Mia i Genarp

    SvaraRadera