tisdag 18 oktober 2011

Otursdagen.

Någon gång i livet ska man bara ge tusan i att stiga ur sängen på morgonen. Den dagen var igår för mig. Jag steg upp på morgonen, släppte ut pållarna. Mockade, röjde undan lite i hemmet, duschade och gav mig iväg till jobbet vid middagstid. Jag kom till Ask där en grön volvo blåste om mig så det bara susade om det och det small till i framrutan, ett stort stenskott mitt i rutan. Kul......hmmm. Färden gick vidare till Svalöv och dom spelade en bra låt på radion och jag satt där och sjöng för mig själv när jag ser en filur stå mitt i gatan med något i handen. SHIT en polisdam med radarn i högsta hugg och jag hade inte en aning om vad jag höll för hastighet. Blev inkallad till en gata sidan om och det ploppade upp en (jag måste säga) trevlig ung polisman som talade om för mig att jag hade kört lite för fort. Haha skojar han, vad annars stod jag här för. Var lite nervös över hur fort jag hade kört för jag hade som sagt icke en susning om det. Fick blåsa i den trevliga apparaten, tala om att bilen var min och så klart visa mitt nya körkort som jag hämtade ut i somras och polismannen talade om för mig att jag hade kört i 62km där det var 50, pust, jag andades ut och fick en trevlig bot på 2400kr att ta med mig. Nu får jag jobba ett antal dagar gratis för att detta elände hände. : (
I söndags skulle ju Bonnie åka iväg till TPH. Jag jobbade helgen och hade ett sjå för att fixa så jag blev ledig på söndagseftermiddagen. Pratade med Malin som var på Bökeberg och tävlade och hon hann inte hem i tid så det blev uppskjutet till den 24 Oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar