tisdag 25 oktober 2011

Oreda i flocken.....

 Ja det har det blivit nu när Bonnie åkte till TPH igår. Allt gick jättebra. Vi tog in henne i stallet och hade en riktig rengöring vilket behövdes, packade alla hennes saker och sedan lastades hon utan några som helst problem. Hela vägen till TPH stod hon alldeles stilla i transporten men vi hörde henne gnägga till någon gång då och då. Lastade av henne när vi kom fram och det märktes att hon kände igen sig. Fick komma in i sin box och få lite hö. Medan vi stod och pratade med Malin hann hon äta upp sitt hö och innan vi åkte så var jag ju tvungen att fota henne. Hade glömt kameran hemma så det fick bli mobilen så fotona blev lite suddiga. Öppnade boxdörren och då fick hon syn på en hel påse med hö som hängde hos hästen mittemot och då for hon ut ur boxen och skulle ha det oxå. Hm, trodde hon var mer uppfostrad än så men hon testade väl. Malin fick tag i henne och in i boxen igen. Åkte sedan hem och det kändes helt ok denna gången att lämna henne, hon kände väl igen sig och hon känner ju Malin mycket väl nu. Såg inte ett dugg skärrad ut denna gången.

Idag är jag ledig från jobbet så dom andra två som är hemma släppte jag ut vid åtta tiden idag. Dom fick lite hö ihagen och när jag stod och tittade på dom så såg jag att Snappan vände rumpan åt Star och körde bort honom från höet annars brukar det vara tvärtom. Det gick snabbt att sätta honom på plats, och snäll som han är så lufsade han iväg. Den som oxå är mest orolig över att Bonnie inte är hemma är Snappan som springer fram och tillbaka i hagen och gnäggar. Får hoppas att det snart går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar