söndag 27 juni 2010

Liten snabb uppdatering.

Ja åter igen har jag varit dålig på att uppdatera. Det har väl inte hänt något speciellt fram till nu. Vi har jobbat som vanligt och jag fick ett uppdrag av grannarna Pia & Arne att passa deras höns under tiden dom var på Menorca. Ja jag kan ju säga att fjäderfä inte står mig som varmt om hjärtat men självklart skulle jag ju passa dom......Mitt uppdrag var att stänga om hönsen varje kväll och det gick bra ända tills sista kvällen då tuppdj........ anföll mig. Han sprang mot mig när jag hade ryggen emot och försökte sprätta mig med sina sporrar. Som tur var så träffade han inte men jag gick inte in bland hönsen mer utan en sopkvast att skydda mig med.
Nu känns det som om sommaren har kommit och det är nu dax att packa vår gamla husvagn för den årliga turen till High Chaparral. I år blir det en hel vecka och färden går imorgon förmiddag. Pia & Arne ska se till hästarna och katten (ja Wyatt har inte kommit tillbaka än och nu tror jag att han förblir borta) och Yoga ska tillbringa en vecka hos Mamma & Pappa.
Nu hinner jag inte skriva mer för vi har mycket att ordna med och ikväll ska vi grilla med Lena & Göran. Vi hörs efter High Chaparral. Yihaaa.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar