fredag 4 juni 2010

Bonnie & Wyatt

Veterinären var här i tisdags och tittade på såret. Först kokade han ur det med väteperoxid och sedan spolade han det med en liter natriumklorid. Rejält spolat alltså. Hade någon dag kvar på antibiotikan då och när den är slut så försöker vi med att bara tvätta det och sätta på någonslags salva som jag fått av veterinären. Tempen kollas varje dag och än så länge ser det bra ut......
Jag har pratat med veterinären om han är anträffbar i helgen om nu tempen skulle stiga, och det är han, skönt......
Vår lilla Wyatt lyser med sin frånvaro, har inte sett honom på några dagar och jag börjar bli lite orolig var han har tagit vägen. I onsdagsmorgon såg jag en räv här bakom vårt stall som sprang över åkern och Wyatt har ju tidigare blivit biten av en sådan........

Jaja nu ska man ju inte tro det värsta, han kanske bara ploppar upp en dag och har varit på en liten utflykt kanske.......
Ikväll är det dax för Thomas att träna för Malin, jag får lugna mig lite till för jag har fortfarande ont i axeln och revbenen och jag har lovat att inte rida förrän jag blivit smärtfri.
Imorgon lördag ska jag först jobba och sedan ska vi på kalas hos Linnea som fyller år. Grattis Linnea!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar