måndag 3 maj 2010

Sanna på Star.

I helgen har Sanna varit här och ridit Star. Hon har gått på ridskola men där hände något så hon blev jätterädd. Men i helgen har hon tagit ett stort steg framåt och både skrittat och joggat med Star.
Jag har ju haft lite mer otur. Vi skulle prova en begagnad sadel på Snap och stigbyglarna var lite långa så jag tappar förståss en stigbygel i galopp och får en luftfärd och landar på revbenen och har troligtvis knäckt eller fått spricka i ett par revben. Jag kan ju säga att det inte är skönt, det gör ont bara man andas...... Har oxå en liten söt blåtira och ögonbryn och kind är lite skrapade av grusen. Men jag var uppe på hästen efteråt i alla fall. Skam den som ger sig.....

3 kommentarer:

  1. Det låter ju inte bra!
    Jag smsade för jag skulle fråga om vi skulle göra behandlingarna på fredag när jag är ledig men det kanske inte går så bra då!!

    SvaraRadera
  2. Du får ju vara rädd om dig!! Härligt att Star kan hjälpa till och få tillbaka självförtroendet för Sanna. På lördag ska vi ha clinic med Jackie Lång som vanligen jobbar på Nedpoint hos Fredrik Thompson så Kitty ska få lära sig riktiga byten och spin nu. Vi kom 3a av 6 i årets debut!

    SvaraRadera
  3. Efter Syrrans vurpa =o( blev det inköp av skyddsväst snabbt som ögat. Vem vet när nästa olycka är framme. Det var ingen rolig syn att se henne ha ont, tur att det finns "volta"ren. Lena =o)

    SvaraRadera