torsdag 27 maj 2010

Grattis Sandra & stackars Bonnie !

Nu är Sandra utbildad hudteraput, var på hennes examen idag. Hon fick godkänt i alla ämne. Grattis Sandra ! Efter gick vi och åt på Akropolis. Examensfesten ska hon inte ha förrän andra veckan i Juni.

När jag kom hem så stod Bonnie och hängde i hagen. När jag gick ut i hagen gnäggade hon när hon såg mig. Jag klappade om henne och kände att hon var ganska varm igen så hon följde mig in i stallet så jag kunde ta tempen. Fasa!! 40,5 i temp. Jag ringde bums veterinären och han ringde in inflammationshämmande och febernedsättande till henne på apoteket. Jag körde genast in och hämtade det och när jag kom hem fick hon det meddetsamma.
Nu ikväll när vi tog in hästarna såg hon mycket piggare ut och åt sitt hö med god aptit. Imorgon ska vi tempa henne igen och hoppas då att febern börjar ge med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar