tisdag 2 mars 2010

Uppdatering !

Dags för uppdatering. Var ett tag sedan. Värmepumpen som vi fick köpa blev tillslut installerad efter några timmar och många svordomar från Thomas sida. Men nu har vi varmt och gott i alla fall.
Torsdagen var jag hos Snap och red en liten runda, Malin lär mig nu hur hon fungerar och det gick över förväntan bra. Hon är så lugn och go och jag tror hon känner igen mig nu. Malin har varit ute och ridit henne och när hon såg något ``farligt´´ så stannade hon bara och tittade och sedan vandrade hon vidare. En traktor hade varit lite farligare och den hade hon backat (?) förbi.
På fredagen ställde vi in träningen för Malin för det gick inte att köra bil och hästsläp på våran väg. Det var bara blankis och vi kunde knappt ta oss fram med en bil bara.
Pia och Arne kom förbi på kvällen och Pia bjöd på goda hemmabakade vaniljbullar. Jag klämde tre i rappet för dom var så goda och jag var utsvulten.
På lördagen steg vi upp tidigt och tillsammans med Lasse & Carina körde vi till Eurohorse i Göteborg. Där köpte jag en trailbok som Lars och Mia Bråve har skrivit och i den såg jag till att få både Mias, Charlie Blomkvist och Jonna Gullbergs autograf tyvärr så missade jag Peter Ljungberg (suck)men han fastnade i alla fall på foto.(Ler)

Jonna och Peter hade lite uppvisningar i en liten paddock och det var roligt att se. Annars på mässan var det hästgrejor och hästgrejor och ännu mer hästgrejor.

När vi står och tittar på Peter Ljungberg ser jag att på andra sidan står två kändisar. Det är Tine och Iren som oxå är i Göteborg.

Charlie Blomkvist och Peter Vester.
Jag tvingade Thomas till att stå där så jag kunde fota Peter Ljungberg. Jag ville egentligen helst att han skulle stå sidan om honom men det gick han inte med på ?.
På söndagen var vi hos Filippa på kalas. Hon börjar bli stora damen nu, 11 år fyllda.
Grattis i efterskott !

1 kommentar:

  1. Trevligt med uppdatering men vad hände med bilden på dig i glasögon som vi skulle få se...?? Hihi. // Mårina

    SvaraRadera