måndag 10 augusti 2009

Semesterns sista veckor.

Ja idag börjar åter det dagliga arbetet. Har haft en underbar semester. Jag önskar jag vore rik och kunde vara ledig hela sommaren och göra precis vad man vill. Men så är inte fallet och dax att återgå till jobbet. Har så mycket bilder så jag har gjort ett litet bildspel.


Lena, Göran och Sanna hälsar på en kväll. Tränar lite med pållarna och sedan äter vi gott grillat och spelar lite kort.
Thomas tränar för Malin. Star tyckte inte om att gå över bron. Annars går det jättebra. Vi har båda två börjat rida på enhandsfattning och min vänstergalopp funkar ganska bra nu.

En Fredag var Lasse & Carina här och vi grillade och hade jättemysigt långt fram på morgonkvisten med kortspel och bad. Faxe var oxå med och han jagade upp Wyatt i granen. Vi var lite oroliga att vi skulle behöva ringa brandkåren för att hämta ner honom. Men efter ett par timmar kom katten ner självmant. Dagen efter var vi ute på en jättepromenad. Jag hade stegräknaren på mig och vi promenerade 12km. Puh det var varmt och hundarna var helt slut efteråt liksom vi. Vi hittade lite svamp på vägen. Lite kantareller, en jätte Karljohan och lite fingersvamp.
När vi satt hemma och vilade oss efter promenaden så dök Ingela och Peter upp. Dom kom direkt ifrån Danmark där dom hämtat lilla Ronja. Sååå underbart söt hon är och lycka till med detta lilla underverk.
Pappa har köpt en gammal motorcykel och en kväll hörde vi något brumma på gården och där stod dom. Mamma hade äntligen vågat att åka med på hojjen. Coolt.
När dom skulle köra hem igen och Pappa tog på sina gamla solglasögon från 70-talet och då såg han ut som en gammal motorcykelsnut.


Sista dagen på semestern kom Lasse och Carina och dom hade Platoon med sig. Lasse och Thomas red ut en runda och jag och Carina gick ner till Rönne Å där vi skulle möta upp med fika. Solen gassade och både hästar och vi svettades ganska bra. Stars träns gick i sönder mitt i alltihopa och Carina låg på alla fyra i gräset och leta skruv som vi hade tappat. Ingen skruv hittades så vi fick binda ihop tränset med ett läderband och det höll hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar